Acne

Er zijn meerdere factoren van invloed op het ontstaan van acne. Een van die factoren is dat de talg niet goed weg kan omdat de porien in de huid verstopt is. De oorzaak van die verstopping is een opeenstapeling van oude huidcellen. De combinatiebehandeling van een acne-peeling en laserbehandeling is effectief bij acne.

Onze acne laserbehandeling bestrijd vershillende vormen van acne. Als u last last heeft van actieve acne, ziet u vooral mee-eters, puisten en ontstekingen.

Acne uitbraken zijn meestal periodiek. Als de acne een langere periode rustig is, spreken we van “ restacne” hierbij ziet de huid er dan nog wel vaak rood en vlekkerig uit. Ook kunnen er acne littekens zichtbaar zijn.

Wilt u uw acne littekens laten verminderen?

Deze huidaandoening is door middel van lasertherapie goed te behandelen. Een acne laserbehandeling brengt uw huid terug in balans. Met de komst van de nieuwe generatie ultrasnelle picoseconde laser (10-12 seconde) is de laserbehandeling nu ook voor getinte huidtypen een stuk veiliger geworden.

Door de kracht van de hoge snelheidspulsen wordt het afwijkend bindweefsel bij acne litekkens als ware vergruisd in plaats van verhit. De oudere  nanolasers maken gebruik van thermische schade waardoor er meer kans bestaat op huidverbranding en daardoor bijwerkingen zoals verdonkering van de huid.

Bij pico laser ontstaat er veel minder warmteontwikkeling. Hierdoor geneest de huid veel sneller met veel minder kans op pigmentverkleuringen na de behandeling. De laserstralen gaan dwaars door de opperhuid heen en behandelen alleen dat deel van de huid die afwijkend is, namelijk het bindweefsel. Door deze unieke eigenschap is het herstel na een behandeling sneller en de kans op bijwerkingen minder.